Проанализирани били данните за смъртността за период от 10 години сред 1000 мъже на средна възраст. Резултатът бил зашеметяващ: показателят на смъртност при мъжете, които редовно имали полови контакти, бил наполовина по-нисък от този за мъжете, които въобще се отказали от секса. Според други изследвания - повече или по-малко научни, класическите два полови акта през седмицата осигуряват на тези, които ги упражняват, купища бонуси за здравето.
Така че сексът:
- подобрява обонянието.
След секса нараства произмодството на хормона пролактин. Това заставя столовите клетки в мозъка да образуват нови неврони в центъра на обонянието;
- намалява рискът от сърдечни заболявания.
Според изследванията на Кралския университет при мъжете вероятността от инфаркт или инсулт намалява значително, като при тези от тях, които правят секс три пъти седмично рискът е два пъти по-малък;
- намалява телесното тегло и подобрява общото състояние на организма.
Сексът е преди всичко физическо упражнение. При един страстен полов акт изгарят 200 калории, т. е. толкова, колкото се изгарят при 15 минути бягане. У сексуално възбудения човек пулсът се ускорява от средните 70 до 150 удара в минута. От друга страна, се увеличава производството на тестостерон, което води до укрепване на мускулите и костите. Списанието Men,s Health не случайно определя любовната постеля като "най-добрия спортен уред, който някога е бил изобретен".;
- намалява депресията.
Изследването през 2002 г, обхванало 293 жени, напълно потвърдило това. Американският психолог Гордън Гелап пък изяснил, че сексуално активните жени, чиито партньори по време на половите актове не използват презервативи, били по-малко подложени на депресии, отколкото жените, чиито партньори използвали презервативи. Едно от възможните обяснения на тази зависимост се заключава в това, че простогландинът - хормонът, който се съдържа в спермата - се всмуква в женския организъм и по-нататък регулира производството на женски хормони;
<<< страница 1 от 2 >>> |